Greenwishing: Bacamo li novčiće u fontanu želja za održivošću?

Živimo u svijetu kada je popularno biti zelen, promovirati održive vrijednosti, kreirati proizvode koji su eco, bio i organic, ali pitanje je je li to samo floskula ili našim djelovanjem zaista dolazi do pravih promjena

Vjerujemo da ste već čuli za pojam greenwashing, ali jeste li čuli za pojam greenwishing? Riječ je o terminu koji je prvi put upotrijebio Duncan Austin u eseju iz 2019. godine gdje je objasnio kako je to poput bacanja novčića u fontanu želja za održivošću bez da uvodimo ikakve konkretne i opipljive promjene.

Dolazi li našim djelovanjem doista do promjena?
Kada malo bolje razmislimo puno toga može se smatrati greenwishingom. Živimo u svijetu kada je jako popularno biti zelen, promovirati svoje održive vrijednosti, kreirati proizvode koji su eco, bio i organic, ali pitanje je jesu li sve stvari koje komuniciramo da radimo samo floskula, pusto bacanje novčića u fontanu želja ili zaista našim djelovanjem dolazi do pravih promjena.

Jedan od primjera greenwishinga smatra se prošlogodišnje Svjetsko prvenstvo u nogometu koje je nazvano prvim ugljično neutralnim Svjetskim prvenstvom u povijesti. FIFA je tvrdila da će kako bi to ispunila offsetirati (pretvoriti u drveće, op.a.) sve letove svih vlasnika ulaznica, Katar će osigurati da su stadioni blizu jedan drugome kako bi se smanjilo putovanje od jednog do drugog, a poticat će se korištenje javnog prijevoza što je više moguće. Englezi imaju odličan izraz za to, a to je wishful thinking. Lijepo složeno, vjerojatno se zaista to i htjelo, samo je jednostavno nemoguće za popratiti, mjeriti, vidjeti jesu li stvarno imali nultu emisiju CO2?

A kako da ne ostane sve samo na želji?
Prije svake komunikacije bilo kakve zelene radnje zaista se pobrinite da ste i započeli s mijenjanjem svojeg poslovanja. Nije dovoljno izjaviti, treba raditi i uvoditi promjene. Promjene ne dolaze preko noći, što ste više iskreni prema toj činjenici to ćete i manje štete napraviti.

Ne prebacujte odgovornost na nekog drugog, primjerice na potrošače, ne organizirajte edukativne kampanje kojima želite educirati javnost bez da sami ne provodite to o čemu educirate. Neka riječ jednokratno postane prošlost u vašem vokabularu i za kraj, zadajte si zelene ciljeve koje su mjerljivi i ostvarivi. Dobro je željeti biti zelen, loše je samo govoriti o tome.

Izvor: naturala.hr

Scroll to Top