Mnogo je razloga zašto dolazi do greenwashinga, a neki od njih su obveza izvještavanja, korporativno neznanje i employer brending
Svatko od nas se u životu susreo s greenwashingom – na poslu, u komunikacijama i, naravno, kao potrošač.
Zašto dolazi do greenwashinga?
Mnogo je razloga zašto dolazi do greenwashinga, primjerice jedna od njih može biti i obveza izvještavanja o održivosti. Naime, usvajanjem mnogih direktiva o izvještavanju poneke kompanije podliježu greewashingu kako bi njihov godišnji izvještaj o održivosti izgledao bolje.
Osim toga, postoji i korporativno neznanje, a ponekad i očekivanja potrošača za što zelenijim proizvodima dovode do toga da se kompanije odlučuju za obmanjivanje potrošača nazivajući svoj proizvod bio, eco, organic, a da zapravo iza toga nema stvarne podloge.
Posljednji razlog je employer brending. Prema brojnim istraživanjima sve više zaposlenika očekuje od svojih poslodavaca ulaganje u održivost i zeleno poslovanje – pa poslodavci, u želji da ispadnu što bolji, ponekad upadnu u mrežu greenwashinga.
Kako se oduprijeti greenwashingu?
A kako izbjeći mrežu greenwashinga? Za početak svaka kompanija treba prvo pomesti ispred i unutar svog praga, prihvatiti sve probleme s kojima se susreće i riješiti ih prije ulaganja u društveno odgovorno poslovanje ili barem postaviti konkretne i realne ciljeve.
Zatim se treba držati dosljednijeg narativa (ovo je moj omiljeni savjet). Ako kompanija prizna svoje pogreške i radi na njihovom rješavanju te pritom iskreno i bez laži izvještava o svojim naporima, onda se i ne mora brinuti ako nije još sve odrađeno. Održiv se ne postaje preko noći, to je dugotrajan proces. Također, nije svim kompanijama isto. Primjerice, nije ista situacija u proizvodnoj i tehnološkoj kompaniji. Čime god da se bavite, ne zaboravite biti autentični – s time ne možete pogriješiti.
Na kraju dijelim s vama najnoviji korporativni video kompanije Apple na temu njihovih održivih napora, ostvarenih i postavljenih ciljeva. Jako zanimljiv pristup, puno toga što je gore napisano možemo vidjeti u narativu ovog filmića.
Izvor: naturala.hr